فرصت خرید

 

به رغم بازار منفی امروز میشه این شرایط رو فرصت مغتنمی برای خرید سهام برتر بازار دونست.

امروز قیمت جهانی مس از ۸۳۰۰ دلار عبور کرد ، با توجه به پوشش مناسب EPS که در آخرین گزارش فملی داشتیم (حدود ۵۵درصد پوشش ۵ ماهه) بزودی تعدیل مثبت این سهم اعلام میشه.

به تبع مس انتظار رشد و صعود سرمایه گذاری معادن و فلزات هم منطقیه ، چرا که علاوه بر فملی ،گل گهر و چادرملو هم تعدیل دارند و فولاد خراسان هم  هم بزودی رو تابلوی بورس میاد.

راستی... چون میدونم خیلی از سهامدارای وفادار تالار یه جورایی با گروه روی در ارتباط هستند این رو هم بگم که قیمت جهانی باز هم داره بالا میره و طبق پیش بینی خیلی از بزرگان بین المللی (مثل Bloomberg ,...) این روند ادمه دار خواهد بود، بنابراین هرچند امسال انتظار تعدیل منفی در شرکتهای این گروه قریب به یقینه اما میشه به این شرکتها بعنوان گزینه های مطمینی برای سرمایه گذاری بلندمدت نگریست (تقریبا تا تابستان ۸۷ سود خوبی میدن ).

تکنوتار هم بزودی تعدیل مثبت خوبی خواهد داشت.

لبخند بورس

 

مدت مدیدی بود که بدلیل مشغله های موجود برای درج مطلب سراغ وبلاگ نیومده بودم ...

از اونجا که خدا رو شکر میبینم اکثر نوشته ها و انتظاراتم درست بوده و به رغم این مدت دوری هنوز بازدید کننده های کمابیش قابل توجهی به وبلاگ سر میزنند لازم دونستم که برگردم و بنویسم ... که همچنان میشه مفید بود...

سال گذشته از مس و تکنوتار گفتم و معادن و فلزات و گل گهر و چادر ملو و گروه روی و... که غیر از این آخری که بر خلاف پارسال دیگه پیشتاز نیست که مهجوره ، اکثر سهام پیشنهادی رشد قابل توجهی رو تجربه کردند.

روی هم بر خواهد گشت اما شاید برای پروازی دوباره نیاز به انتظار تا سال ۸۷ باشه...

کماکان سهام شرکتهای تکنوتار ، معادن و فلزات ، چادرملو و مس و... پیشتاز خواهند بود.

دیدم خبرای مهم زیادیه که میشه دنبال بشه و به کار بیاد روزهای بعد هم خواهم گفت و نوشت ...