تصویب قطعنامه... خدا را شکر!...

 

خدا رو شکر که بالاخره این قطعنامه ای که بهانه ای برای بازی دادن بازار بورس بعنوان یکی از تاثیرپذیرترین ها ـو شاید تنها تاثیرپذیر اینچنینی ـ بود تصویب شد تا خیال همه راحت شه که همونطور که ماهها پیش از زبان BBC نوشته بودم که تنها تحریم در حوزه تسلیحات و فن آوری اتمی است این قضیه عینی بشه... البته یک مهلت دو ماهه هم برای تعلیق غنی سازی داده شده و در مذاکره هم همچنان باز خواهد بود.

البته مطمئن نیستم ممکنه هنوز بعضی ها بتونن با این ابزار برای گل آلود کردن آب بطور مقطعی عمل کنند اما واقعیت اینه که علی رغم این موضوع و گذر از این بازیهای مقطعی ، بازار بورس هم به آرامشی پایدارتر میرسه...

البته واکنش مقامات سیاسی ایران هم میتونه در نگرانی و یا آرامش نه تنها بازار که جامعه تعیین کننده باشه، به هر حال تا ساعاتی دیگر بهتر میتوان در این باره قضاوت کرد!...

این هم عین خبر به نقل از BBC :

قطعنامه تحریم ایران تصویب شد
 
تجهیزات هسته ای ایران
ایران می گوید برنامه هسته ای این کشور صلح آمیز است اما آمریکا و برخی از کشورهای غربی ایران را متهم می کنند که در صدد دستیابی به سلاح های هسته است
اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد به اتفاق آرا قطعنامه ای را تصویب کردند که بنابر آن، صدور مواد و تجهیزاتی به ایران که با فعالیتهای حساسیت برانگیز اتمی ارتباط داشته باشند ممنوع می شود.

بر اساس این قطعنامه که به دنبال خودداری ایران از توقف غنی سازی اورانیوم در قطعنامه های پیشین شورای امنیت به تصویب رسیده، دارایی های برخی موسسات و افراد مرتبط با برنامه های هسته ای ایران در خارج از این کشور مسدود می شود.

الخاندرو ولف، نماینده آمریکا در سازمان ملل، ایران را به تلاش برای دستیابی به تسلیحات هسته ای متهم کرد و خواستار اعمال هرچه سریعتر تحریم های تصویب شده علیه برنامه اتمی جمهوری اسلامی شد.

در همین حال جواد ظریف، نماینده ایران در سازمان ملل، پس از رای گیری در شورای امنیت از آنچه 'اقدامات بی پایه و غیرقانونی' خواند، انتقاد کرده و گفت: "امروز برای نظام منع گسترش [سلاح های هسته ای] روز بدی است."

پیش نویس قطعنامه تحریم ایران را ابتدا بریتانیا و فرانسه با همراهی آلمان که عضو شورای امنیت نیست تنظیم کردند و آمریکا نیز موافقت خود را با آن اعلام کرد اما به دلیل مخالفت روسیه و چین، این پیش نویس چند بار اصلاح شد تا اینکه به تصویب رسید.

 انجام اینگونه اقدامات سیاسی وغیرحقوقی شورای امنیت، نمی‌ تواند حقوق حقه و مسلم کشورها را محدود و یا در اجراء و اعمال آنها مانع ‌تراشی کند، بلکه صرفا بی ‌اعتبار شدن تصمیمات شورای امنیت را در پی خواهد داشت
 
بیانیه وزارت امور خارجه ایران

بریتانیا از طراحان قطعنامه تحریم ایران بوده و مارگارت بکت وزیرخارجه بریتانیا از تصویب این قطعنامه استقبال کرده و گفته است رأی شورای امنیت به تحریم ایران نشان داد که اعضای جامعه جهانی در تلاش برای اطمینان یافتن از اینکه ایران دست به تولید سلاح اتمی نزند همچنان با یکدیگر همصدا هستند.

اما وزارت امور خارجه ایران در بیانیه ای اقدام شورای امنیت را "فرا قانونی و خارج از چهارچوب وظایف شورا [ی امنیت] و برخلاف مقررات صریح منشور ملل متحد" نامیده و آن را سبب "بی ‌اعتبار شدن تصمیمات شورای امنیت" دانسته است.

چین و روسیه هر دو دارای روابط گسترده تجاری با ایرانند و روسیه فراهم آورنده اصلی فناوری اتمی برای ایران است.

رئیس جمهور ایران پیشتر تهدید کرده بود که مناسبات خود را با کشورهایی که از تحریم این کشور حمایت کنند مورد بازبینی قرار خواهد داد.

همچنین روز شنبه، ساعاتی پیش از آغاز جلسه شورای امنیت، غلامعلی حداد عادل، رئیس مجلس ایران، هشدار داده بود که در صورت تصویب قطعنامه علیه ایران، این کشور در همکاری خود با آژانس بین المللی انرژی اتمی تجدید نظر می کند.

در حالی که کشورهای طرفدار تحریم ایران، نسبت به اهداف فعالیت اتمی این کشور ابراز نگرانی می کنند ایران برنامه هسته ای خود را کاملاً صلح آمیز می داند و اعلام کرده که حتی با وجود تحریم این برنامه را ادامه خواهد داد.


UN Council Imposes First Sanctions on Iran's Nuclear Program
Bloomberg.com Sat, 23 Dec 2006 8:57 AM PST
Dec. 23 (Bloomberg) -- The United Nations Security Council voted 15 to 0 to impose sanctions on Iran for its nuclear program for the first time, including a ban on acquisition of materials and technology that might be used to build an atomic bomb.

Security Council approves Iran sanctions
CNN.com Sat, 23 Dec 2006 9:06 AM PST
UNITED NATIONS (AP) -- The U.N. Security Council Saturday unanimously approved a resolution that would impose sanctions against Iran for its nuclear program, culminating two months of tough negotiations aimed at getting Tehran to suspend uranium enrichment.

نظرات 1 + ارسال نظر
رضا یکشنبه 3 دی‌ماه سال 1385 ساعت 12:58 ب.ظ

سلام وبلاگ خوبیه هر روز میام
من سهام
کروی
پترواصفهان
پترو خارگ
پترو اراک
پتروفارابی
وصندوق
وبانک
سیمان فارس و خوزستان
رو دارم

اینا رو واسم یه برررسی می کنی

متاسفانه سایت های تحلیلی همش پولیه
البته زحمات شما قابل قدردانی و سپاس است انشاالله موفق باشید

سلام
آقا رضا دست ما رو هم بگیر!...
غیر از پترو فارابی- وصندوق - وبانک و سفارس راجع به بقیه قبلا مطلب نوشتم یا پیشنهاد خرید دادم. راجع به وصندوق هم باید بگم در بلند مدت رشد خوبی خواهد داشت (شاید حدود ۴-۵ ماه دیگه تا دو برابر قیمت کنونی...) و پتروفارابی هم به تبع هم خانواده هاش سهم خوبیه اما نسبت به شخارک و شصفها و شاراک ضعیفتره...
سیمانی ها هم که تا تکلیفش مشخص نشه نمیشه پیشنهاد کرد...
موفق باشی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد