کاهش مس باهنر ؛ چرا؟

 

بر خلاف تصور و با توجه به حجم نسبتا بالای معاملات فباهنر بعد از بازگشایی اخیر شاهد افت قیمت این سهم ارزنده ـ که حتی صحبتهایی از تعدیل مثبت مجددش در سال مالی جاری به گوش میرسه ـ بودیم که ظاهرا مهمترین دلیل این امر انتظار برای ورود شرکت ملی مس ایران به بورس هست. ( هرچند که قیمت LME مس فعلا بین ۶۸۰۰ تا ۷۰۰۰ در نوسانه اما از این بعد نگرانی خاصی وجود نداره... )

همچنین لازم به ذکره که این سهم در حال حاضر بیشتر مد نظر حقوقی هاست که این هم میتونه آینده قیمتی بهتری رو براش ترسیم کنه (خوب همونطور که میدونید معمولا هر چه درصد مالکیت حقوقی ها در یک سهم بالاتر میره نگرانیهای ناشی از احتمال عرضه های بی برنامه و دور از انتظار که ناشی از جو زدگی سهامداران حقیقی در پیروی کورکورانه از صفهای خرید و فروش شکل میگیره کمتر میشه؛ بعنوان نمونه کافیه به توسعه معادن روی اشاره بشه...).

به هر حال کماکان بر ارزنده بودن این سهم اعتقاد دارم ، اما با دید بلندمدت. (این مطلب رو تو پرانتز بگم که برای اینکه یک براکر _ Brocker _ بیشتر شاهد سود باشه تا زیان لازمه با دید بلندمدت کار کنه ، اگر در کوتاه مدت و میان مدت به سود دلخواه رسید که چه بهتر!...دستکم با این ایده آرامش بیشتری در کار خود خواهد داشت.)

 

نظرات 2 + ارسال نظر
مجید سه‌شنبه 21 آذر‌ماه سال 1385 ساعت 01:06 ب.ظ

لطفا در مورد تاثیرات قیمت جهانی مس در سودآوری این شرکت توضیح دهید (افزایش قیمت جهانی مس به نفع شرکت است یا به ضرر شرکت)

شوخی قشنگیه!...
اما از اونجا که خیلیها در مورد این شرکت بدید مصرف کننده مواد معدنی نگاه میکنند باید بگم که حتی با این دید هم میتونیم استنتاجی مشابه شرکتهای تولیدی روی که مصرف کننده مواد معدنی هستند قضاوت کنیم ؛ یعنی افزایش قسمت مس به رشد این شرکت کمک میکنه.

مرتضی دوشنبه 2 بهمن‌ماه سال 1385 ساعت 10:18 ق.ظ

چون مس قیمت پایه محصولاته پائین بودن قیمت مس یعنی کاهش هزینه و ماثر تاره . به حر حال ما خریدیم . الانم که بسته شد . ایشالا یه تعدیل مثبت دیگه هم میده . افزایش مایه ضرره .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد