اعتقاد

 

اگر با علم و آگاهی و بدور از احساسات و جوزدگی به انتخاب ، خرید و فروش سهام اقدام کنید و اسیر موجهای ناگهانی و غیر مترقبه بورس که مطمئنا گذرا هستند نشوید ، مطمئنا به این باور خواهید رسید که متناسب با هر سرمایه ای ، بورس یکی از بهترین ،سریعترین و پربازده ترین راه های مشروع کسب درآمد است.

من به این باور رسیده ام!...

به امید کسب درآمدی که در ذهن دارید!

L90 و مسوولین...

 

اصولا دوست ندارم خبر بد بدم یا باعث نا امیدی بشم اما به هر حال بعضی وقتا بیان واقعیتهای تلخ  هم لازمه!...

در حالیکه قطعه سازان بسیاری برای تولید قطعات L90 تجهیز شده اند و مدت بسیار مدیدیست که مسوولین وعده میدن... دعوا میکنن ... زیر سوال میبرن ... و توانایی ها و خدماتشون رو به رخ میکشن (بخصوص در مقایسه با پیشینیان هم کسوت) باید بگم L90 نه تنها امسال عملی نمیشه بلکه برغم اعلام امروز مفیدی ـ از مسؤولین وزارتی طرح ـ و وعده تولید در اواخر بهمن ماه، احتمال عملی شدن طرح حتی در ۳ ماهه ی اول سال ۸۶ هم ضعیفه!...

چند سهم ارزنده

 

معادن روی که با بداقبالی و بدلایلی قابل پیشبینی که سابق بر این بیان کردم خیلی پایینتر از حد انتظاره باز شد و با وجود صف فروش این چند روز هرگز دور از نظر حرفه ایهای بازار نبوده و حجم بالای معاملاتش نوید آینده روشنش رو میده.

معادن و فلزات که تنها اقبال بازار بهش برای خرید کافیه ـمالکیت بخشی از گل گهر و چادرملو.(با یه حساب سرانگشتی اگر معادن و فلزات با EPS قبلی۳۱۰ ریال ۴۰۰ رو دید با این EPS میباید بالای ۴۸۰ باشه!)راستی تا پایان سال باز هم تعدیل داره.

سرمایه البرز که با توجه به پرتفوی اکثرا شیمیایی همچنان در حال رشدش در این قیمت واقعا یعنی مفت.(باور کنید دارو سبحان بخش کوچکی از پرتفوشه!... نباید انقدر تحت تاثیر دسبحان در موردش تصمیم گرفت!) 

دارو سازی کوثر که به رغم صف فروش نسبتا سنگین بزودی تغییر جهت قیمتی خواهد داشت و از اونجا که داروییست میباید مثل سایر همگروهاش باشه!...(منظورم اینه که تو تعدیل مثبتش شک نکنید.)

توسعه صنعتی که واقعا مظلوم و مهجور بازاره!... همونی که ارزش ذاتیش رو بالای ۱۳۰ بیان میکردند و پرتفوش مهر ماه رو هم با رشد سپری کرد. مطمئن باشید با نزدیکی به مجمعش صعود خوبی رو تجربه خواهد کرد و ممکنه اون موقع گیرتون نیاد!...

هپکو که این روزا می بایست بالای ۲۰۰ تومان میبود و نیست بسیار ارزشمنده. ای کاش این سهم هم دست یه حقوقی بازارشناس بود!... 

فرومولیبدن که پیشتر هم راجع بهش نوشته ام در ضمن برای اینکه کمتر به قیمتهای جهانیش دسترسی هست (بر خلاف سایر فلزات بورسی، اخبار رادیو وتلویزیون و روزنامه هاچیزی ازش نمیگن) لینکش رو هم در وبلاگ گذاشتم.

نیروترانس که علی الحساب بدونید آینه ی قیمتی خوبی در انتظارشه.

همه اینها با دید میانمدت (تقریبا ۲-۳ ماهه) سود قابل قبولی خواهند داشت. البته در مورد فرومولیبدن و نیرو ترانس دیدتون بلندمدت باشه.

بورس و خبرسازترین سهامدار

 

کمتر کسی پیدا میشه که به نوعی با سهام و بورس در ارتباط باشه و وصفی ازش نشنیده باشه.

تو مجامعی که حاضر میشه همه مدیران با عزت فراوان بهش ادای احترام میکنند و سهامداران در اولین فرصت احاطه اش میکنند تا از ریز و درشت بورس و آینده ی هر سهمی سوال کنند...

علیرضا احمدی معروف به ریش قرمز بورس این روزا طور دیگه ای خبر ساز بوده، چرا که از طرف  بورس ممنوع المعامله شده و با اعلام رسمی این خبر تو اکثر رسانه ها و بویژه تلویزیون که کمتر چنین اخباری رو با اسم پخش میکرد شایعات و حرف و حدیث های زیادی هم براش درست کردند : ((ظاهرا بازداشتش کردن... نه میگن از کشور خارج شده و متواریه... )) و حرفهای دیگه از این نوع...

اما جالبه بدونید علیرضا احمدی ۳۲ ساله به غیر از اونچه که همه راجع بهش میدونند یک تجربه دیگر هم داشته:

شش ماه تجربه زندان در سال 82 در سلول انفرادی اوین بدلایل سیاسی و اقتصادی در زمانیکه معاون سردبیر روزنامه آسیا و مفسر اقتصادی و بورسی رادیو BBC در تهران بود.

این هم عین مصاحبه و دفاعیه ایشون که پایانی بر این شایعات بود و در سایت بورس نیوز درج شده بود:

 ریش قرمز:من کابوس سهامداران عمده هستم

علیرضا احمدی را کسانیکه از سال 1374 در مجامع عمومی شرکت های پذیرفته شده در بورس حاضر می شوند به خوبی می شناسند.

بسیاری معتقدند که علیرضا احمدی از نقاط ضعف مدیران و سهامداران عمده نردبانی برای رشد خود می ساخت و اکنون تبدیل به یکی از بزرگترین سهامداران خود در بورس تهران شده است . بسیاری از مدیران از حضور وی در مجامع آزرده می شوند ولی کسی قادر به مهار وی در مجامع عمومی نیست .

احمدی طی 11 سال گذشته به قانون تجارت مسلط شده ، مقررات بورس را بخوبی می شناسد ، تحریک پذیری و نگرانی های سهامداران کوچک را شناخته و بخوبی میداند که از آن چگونه بهره برداری کند . سماجت ، اعتماد به نفس و نترسیدن از هر گونه آبروریزی و جدال و مشاجره علیرضا احمدی را به کابوس سهامداران عمده تبدیل کرده است .

درگذشته به جزء رجائی سلماس هیچکدام از دبیر کل های بورس اوراق بهادار قادر به برخورد با وی نبوده اند .

ما به سراغ وی رفتیم تا ببینیم او در مورد خودش چه می گوید که با هم از نظر می گذرانیم:

افتخار من این است که اصالتاً لر هستم

من علی رضا احمدی ملقب به ریش قرمز بورس 32 سال دارم که از اوایل دهه 70? همزمان با تحصیل در دانشگاه در رشته مدیریت صنعتی کار روزنامه نگاری را با روزنامه جهان اقتصاد آغاز نموده و پس از آن به ابرارو تیم ایرج جمشیدی پیوستم و به همراه او به روزنامه آسیا رفتم و در طی این سالها ، خبر نگار ، دبیر سرویس بورس ، مشاور عالی سردبیر و معاون سردبیر بودم که مقالات زیادی به چاپ رساندم.

از سال 1378تا سال 1384 مفسر اقتصادی و بخش بورس صدای فارسی رادیو بی بی سی در تهران بودم و چون سالهادر سرویس بورس کارکردم، خرید و فروش سهام رااز اواسط دهه 70 آغاز کرده و خانواده خود را به سرمایه گذاری در بورس تشویق کردم . افتخار من این است که اصالتاً لر هستم و فامیل بزرگ با 7000 عضو متحد ، با تحصیلات عالیه و دانشگاهی ، که همگی دارای چهره های موجه و شاخص هستند و برای پیروزی انقلاب، زحمات بسیارکشیده اند .

یکی از خبرنگاران بورس به من لقب ریش قرمز داد

درسال 82 که مصاحبه ای با روزنامه پول داشتم ، خبرنگار سرویس بورس روزنامه پول بخاطررنگ قرمز ریشهایم این لقب را به من داد و من مخالفتی نکردم؛ چون در تمام دنیا رسم بر این است که آدمهای خبر ساز دارای القابی هستند که اگر توهین آمیز نباشد بلامانع است .

سرمایه اولیه ام را از کار خبرنگاری بدست آوردم

سرمایه اولیه ام را از کار خبرنگاری و کارهای تحقیقی بدست آوردم ولی لطفا عدد نپرسید . در حال حاضر من به تنهایی 300 میلیون تومان سهم* دارم و خانواده من در مجموع دارای 2 میلیارد تومان سهم می باشند . و هم اکنون تنها در بورس اوراق بهادار تهران فعالم.

*البته اعداد و ارقام مطمئنا اشتباه درج شده چرا که سال گذشته همین سایت سرمایه ایشون رو بالای ۱۰ میلیارد تومان ذکر کرده بود.

من موفق ترین سهامدار بورس هستم

من به دلیل شکستن جو استبدادی و مدیر سالاری مجامع، مدیران ناکارآمد و متخلف را به چالش کشیده و با مطالعه فرآوان دربورس و با انتقاد و پرسشگری دانش بسیاری در این زمینه کسب کرده و خود را موفق ترین سهامدار بورس می دانم .

تکنیک ویژه من روش احمدیسم است

تکنیک ویژه من برای خرید و فروش سهام در بورس استفاده از روش های تلفیقی و تافتی که ترکیبی از fandamental، technical ، chartist و روشهای خاص خودم که آنها را احمدیسم می نامم می باشد.

متخلف اطلاعاتی

متخلف اطلاعاتی ، شخصی است که دارای اطلاعات محرمانه است و این اطلاعات را به نفع خود استفاده می کند و? در حال حاضر کارشناسان و مدیران سازمان بورس ، حسابرسان قسم خورده ، مدیر و کارشناسان شرکتهای دولتی و ارگانها ، مدیران و کارمندان کارگزاریها و به طور کلی تمام اشخاصی که به دلیل شرایط کاریشان اطلاعات محرمانه دریافت می کنند دارای این اطلاعات می باشند که اگر از این اطلاعات برای منافع خود ونزدیکان خود استفاده کنند ، متخلف اطلاعاتی محسوب می شوند.

آنها متخلف اطلاعاتی هستند

کارمندان بورس که مجوز کارگزاری گرفته و چند ساله صاحب ثروتهای میلیاردی شدند و مدیران و کارمندان کارگزاریها ، حسابرسان خبره که با استفاده از رانت ثروتهای بی حدی به دست آورده اند متخلف اطلاعاتی محسوب می شوند.

سکوت سازمان در برابر متخلفین اطلاعاتی

سازمان بورس تا اردیبهشت سال 85، فاقد قانون برای مبارزه با متخلف اطلاعاتی بود و از اینکه قانون عطف به سبق نمی شود با خیلی از متخلفان هم نمی تواند برخورد کند اما خیلی از تخلفات بعد از اردبیبهشت 85 رخ داده است که سازمان سیاست سکوت و بی تفاوتی پیشه کرده است .

من اینسایدر نیستم

من در تمام عمرم نه مشاور و کارمند بورس بودم، نه کارگزار و به هیچ ارگان و نهاد دولتی وابسته نبودم همچنین در تمام عمرم از هیچ بانک دولتی یا خصوصی وامی نگرفته که بخواهم از منابع دولتی برای منافعم استفاده کنم . من تمام موفقیتم را مدیون تجربه خود هستم و با افتخار می گویم تمام موفقیتهایم را بدون هیچ رانتی بدست آورده ام .

اتهام من دستکاری در قیمتهااست

سازمان مدعی است که من در اردیبهشت و خرداد سال 85 با دستکاری قیمت سهام کابل ایران، آنرا از 185 تومان به 230 تومان رسانده و 10 تا 12 میلیون سود برده ام .

توطئه برای خارج کردن یک سهامدار منتقد از بورس

قیمت سهام را در ایران عملا نمی توان دستکاری کرد چون هرروز قیمت هر سهم حداکثربین -2درصد تا 2 درصد در نوسان است. در چنین بازاری چطور می توان قیمت را دستکاری کرد البته به قول دکتر علی جهانخانی، استاد بزرگ بورس که در مصاحبه با خبر گزاری فارس، بورس را به دلیل تعیین سقف و کف سهام مهمترین عامل دستکاری قیمتها معرفی کرد .

در ثانی نه من و نه هیچ فرد دیگری در ایران نمی تواند مستقلا به خرید و فروش سهم دست بزند . من به یک کارگزاری مراجعه کرده و فرم خرید و فروش پرکرده ام ، حال اگر از جانب کارمند کارگزاری که پشت سیستم می نشیند تخلفی سرزده محکوم اوست چون نه من و نه هیچ سهامدار دیگری قادر به دستکاری قیمتها نیست . این تنها توطئه برای خارج کردن یک سهامدار منتقد از بورس است .

من تفهیم اتهام نشده ام

من دقیقا خودم هم اتهام خود را نمی دانم ، اگر خرید فروش سهام جرم است پس 3 میلیون سهامدار ایرانی را باید ممنوع المعامله کرد و اگر سود کردن جرم است پس من باید اعلام کنم در یکسال اخیر به شدت روی سهامی مانند سرمایه گذاری نیرو ، صنعتی پیام ، سرامیکهای صنعتی اردکان ، نورد آلومنیوم و بسیاری سهام دیگر ضرر کردم. بورس لطف کند زیانهای من و مابقی سهامداران خرد را در یکسال اخیر جبران بنماید درثانی هیچ کس نمی تواند کس دیگری را به خرید و فروش سهام مجبور کند زمان خرید و فرو ش برای افراد، متفاوت است . در غیر این صورت سود ناشی از خرید و فروش سهام ( game ) معنی نداشت . بورس شمشیر دولبه است گاهی سود دارد گاهی زیان و من هم یک سهامدار کوتاه مدت و سفته باز نیستم و معمولا سهام را برای مدت یک یا دوسال خریداری می کنم چون اعتقاد دارم سهام در بلند مدت سود ده تر از کوتاه مدت است .

وقتی تبرئه شدم از بورس میروم

سازمان نه تنها با اقدامی غیر قانونی به حیثیت من لطمه زده، بلکه خانواده مرا برای خروج کامل از بورس تحت فشارگذاشته و به تهدید آنها پرداخته، من بعد از گرفتن حکم برائت از دادگاه، سرمایه خود و خانواده ام را به طور کامل از بورس خارج می کنم


بعد از خروج از بورس دوباره روزنامه نگار می شوم

بعد از خروج از بورس به فعالیت سابق خود که روزنامه نگاری و مقاله نویسی است برمی گردم و تمامی وقت خود را صرف اطلاع رسانی به مردم می کنم و کتابی به نام راهبرد شرکتها بر مبنای برنامه استراتژیک در دست نگارش دارم که سه تا چهار ماه دیگر وارد بازار خواهم کرد .

در اطلاعیه سازمان بورس که به کارگزاری ها ابلاغ شده از جانب مقام قضایی سخن گفته شده است .

من در هیچ دادگاهی محاکمه نشده ام

من در هیچ دادگاهی محاکمه نشده و پرونده ام در حال بررسی است و شاکی من سازمان بورس است . وقتی هیچ دادگاهی علیه من تشکیل نشده است چطور مقام محترم قضایی مراممنوع المعامله کرده است .

بورس مدارک جرمم را منتشر کند

من از سازمان بورس می خواهم با استدلال مکتوب و مدارک قانونی جرمم را اعلام نماید، چون من و فامیلم اگر هم سودی به دست آورده ایم ثمره تلاشمان بوده است .

با این سرمایه نمی توان قیمتها را دستکاری کرد

کل سرمایه من و خانواده ام کمتراز 30000/1 سرمایه بورس است با چنین سرمایه ای نمی توان به دستکاری قیمتها پرداخت . ضمنا بورس ایران 80 درصد دولتی است و سازمانهایی مثل تامین اجتماعی می توانند به دستکاری قیمتهای بپردازند .

نوبت به سهامداران دیگر هم می رسد

مدیران سازمان به دلیل ناکامی در اهداف خود،مشکلات پیش آمده و افت شاخص را که به دلیل اعمال قوانین سلیقه ای اتفاق افتاده فرافکنی کرده و به گردن دیگران می اندازند . مطمئنا من آخرین نفر نیستم و به سراغ سهامداران دیگر هم می روند .

هنوز هم عضوهیات مدیره هستم

درحال حاضر عضوهیات مدیره فروسیلیس ایران ،سولیران ،سرمایه گذاری ساختمان اصفهان و به همراه خواهرم لیلا احمدی در هیات مدیره نیروی زنگان ،برای سهامداران حقیقی فعالیت می کنم .

جوان ترین مدیرعامل در تاریخ بورس

من دربهمن سال 1384 با رای اکثریت سهامداران به عنوان جوان ترین مدیر عامل در تاریخ بورس انتخاب شدم و در 6 ماه مدیریتم موفقت های چشمگیری برای نیروی زنگان به ارمغان آوردم، اما به دلیل دوری راه ،اختلاف با اعضای هیات مدیره و فشارهای بورس استفا دادم .

با بستن نماد مدیران را تنبیه می کنند!

در سال قبل در بعضی از مقاطع بسته شدن نماد نیمی از شرکتها به دلیل تنبیه مدیرانی است که شفاف سازی نمی کنند . اما سازمان با این اقدام به جای مدیران متخلف ، سهامداران، خرد را تنبیه می کند .سهامی که قدرت نقد شوندگی نداشته باشد برای سهامدار خرد بی ارزش است و سهامداران ضرر و زیان بالایی را از این مورد برده اند. زندگی های بی شماری به این دلیل متلاشی شده و سهامداران زیادی ورشکست شده اند . دولت از یکطرف سهامداران را تشویق به خرید سهام می کنند و از سوی دیگر سازمان با بستن نمادها، سرمایه آنها را سوخت می کند .

هرگز از گذشته پشیمان نیستم

درست است که اگر من سهامدار ساکتی بودم و به انتقاد و افشا گری نمی پرداختم ،ممنوع المعامله نمی شدم و آزادانه به خرید فروش ادامه می دادم . اما هرگزاز گذشته پشیمان نیستم.

مشکل بورس ظعف مدیریتی است

خیلی ها می خواهند گناه افت شاخص را به گردن مسائل هسته ای و سیاستهای آقای احمدی نژاد بیندازند در حالی که مشکل بورس مشکل نرم افزاری و مدیریتی است . در حال حاضر در ساختار بورس ، مدیران توانمند ، حرفه ای و بورس شناس بسیار کم داریم .

مدیریت جدید ناکارآمد است

اخراج شرکتها از بورس هیچ تفاوتی برای سهامداران عمده ندارد و تنها سهامداران خرد را به خاک سیاه می نشاند. به طورکلی اقدامات مدیریت جدید بورس ضد خصوصی سازی ، غیر کارشناسانه ، ناکارآمد و سلیقه ایست.

خلا آموزشی در بورس

بورس ایران براساس یک کپی برداری کورکورانه از غرب در ایران افتتاح شد در صورتی که دانشش در ایران و جود نداشت .بورس مکانی است برای خرید و فروش سهم بر مبنای عرضه و تقاضا ، سازمان بورس نباید بگذارد شرکتها ناکارآمد و بی ارزش وارد بازار شود ، اما نمی تواند در مسائلی مانند قیمت سهام ، افزایش سرمایه شرکتها ، انتخاب مدیران و اعضای هیئت مدیره مداخله کند . بهتر است سازمان برای حمایت از سهامداران آنها را آموزش دهد .

تالارهای منطقه ای یا قارچ های سمی

متاسفانه سازمان قبل از نهادینه کردن فرهنگ بورس و آموزش مردم ، تالارهای منطقه ای را مانند قارچ و یکباره گسترش داد و با توجه به افت شاخص در یک سال اخیر، بسیاری از مردم به بورس بدبین شده و از بین بردن این تفکر سخت تر از آموزش آنان است . در حالیکه دنیا به سمت معاملات اینترنتی رفته است . بنابراین گسترش فیزیکی تالارها یک اقدام کارشناسانه نبود .

عدم حضورنماینده حقیقی در هیات مدیره عین بی عدالتی است

من واقعا شگفت زده شدم که سهامداران حقیقی با 27 درصد آرا نتوانستند نماینده ای از هیات مدیره بورس داشته باشند که از حقوقشان دفاع کند . این عین بی عدالتی و اجحاف و ظلم آشکار به حقوق سهامداران جزاست که بدنه اصلی بورس هستند این امر نشان دهنده روحیه انحصار طلبی در بورس است و می توان دریافت که بورس روحیه نقد پذیری ندارد و این روحیه بورس را به سمت دموکراسی زدایی پیش می برد.تیم جدید مدیریت سازمان میل به دولتی ماندن بورس دارند .

منبع خبر:روزنامه عصراقتصاد

سوال

۱.میگن اگر شخص یا اشخاصی (حقیقی) اقدام به دستکاری و تغییر قیمت سهام بکنند طبق قانون بورس مجرم محسوب میشن!

از طرفی شرکتهایی (لزوما حقوقی) مجازند برای حفظ قیمت سهام اقدام به جمع آوری یا عرضه سهام پرتفوی خود کنند.(و البته اگه یادتون باشه زمانی شرکتهایی تحت عنوان  بازارگردان به این منظور و با تشویق سازمان بورس فعال بودند.)

۲.احتمالا از اخبار داغ این روزا شنیدید که میگن از اونجا که بانک پاسارگاد اقدام به خرید شسم (سموم علف کش) در قیمت بالا کرده قصد داره از سهم حمایت و به روند صعودیش کمک کنه.

یا جالبه زمانیکه صف خرید یک میلیون و هفتصد هزارتایی برای  هپکو تشکیل شده بود تو تالار حافظ صحبت بود که حقوقی ها میخوان عرضه عمده کنند ـ که ۳-۴ روز بعدش این کار رو کردند ...

خوب گناه اون بنده خدایی که رو اوج قیمتی یک روند میخره و یکباره با چنین عرضه ای سهم از عرش به فرش کشیده میشه چیه؟... (شکی نیست که نوسانات سهام باید باشه اما نه با این بازیها که فقط عده خاصی ازش خبر دارن.)

و این یکی دیگر از اشکالات مدیریتی بورس ما!... که مسلما دستکاری قیمت سهامی خاص که باعث فریب و زیان عده ای میشه باید محکوم بشه؛ چه از جانب حقیقی ها چه حقوقی ها...

بگذریم ...

 معادن روی ، معادن و فلزات  و دارویی ها از گزینه های مناسب خرید در این روزها هستند.(البته با دید میان مدت)

توسعه معادن روی ایران و گزارشهای پیاپی بورس

بعد از مدتهای مدید انتظار سهامداران شرکت کروی شاهد قرارگرفتن متوالی گزارشهای این شرکت در سایت رسمی بورس هستیم که بعضا برای ساعاتی هم  با پیغام not found  قابل دسترس نبود.

با وجود اختلافات مسؤولین بورس و مدیران این شرکت که تنها به سهامداران جزء لطمه زده و میزنه ظاهرا قراره این نماد بعد از قریب به چهار ماه باز بشه! و بنابراین مجددا اطلاعیه شفاف سازی هم منتشر میشه تا همونطور که در مورد باما، فرآوری و کالسیمین با نتیجه ای معکوس مردم رو به ارزشمندی سهام این شرکت ها واقف کرد انتظاری آنچنینی ایجاد بشه.

اما نکته منفی در مورد این شرکت حضور مدیریتیست که تاکنون نشون داده راهی رو میره که تنها به منافع مالی شخصی و نه شرکت منتهی میشه، و به شخصه احتمال میدم ممکنه با شیطنتی دوباره تحریک به تشکیل صف فروش و بعد جمع آوری صف خودساخته اش بکنه. پس   با علم به این موضوع میباید از افتادن تو این دام اجتناب کرد.

اما چند نکته در مورد گزارش های شرکت و بویژه گزارش ۶ ماهه:

۱. EPS شرکت با احتساب قیمت جهانی ۳۶۰۰ دلار محاسبه شده ، و هر دلار برابر ۹۱۵ تومان اما چنانکه میدونیم قیمت روی از مرز ۴۴۵۰ دلار (امروز ۴۴۵۴ ) گذشته و همچنان میل به صعود داره و ارزش هر دلار بیش از ۹۲۰ تومانه.

۲. قیمت شرکتهای بورسی زیر مجموعه شدیدا رشد داشته و علاوه بر این نماد دو شرکت فرآوری و کالسیمین برای اعمال تعدیل مثبت متوقفه ، وضعیتی که دیر یا زود در مورد سرب و روی هم شاهد خواهیم بود و به تبع درآینده ای نه چندان دور در مورد کروی.

۳. درآمد ۶ ماهه نخست ۶۵۰ ریال (تقریبا پوشش ۵۲ درصدی )بوده!

۴. درصد مالکیت شرکت در شرکتهای زیر مجموعه ی بورسی بسیار بیشتر از عددیست که سایت رسمی بورس نشون میده ( کالسیمین ۴۹.۷ درصد ـ سرب و روی ۶۵.۶ درصد ـ و فرآوری ۵۱.۸ درصد ) که با توجه به تایید این گزارشها و علم به اینکه قسمتهای کم بیننده ی سایت بورس متاسفانه update نمیشه باید به این اعداد بعنوان مرجع توجه بشه.

امیدوارم با دیدی باز در مورد این سهم ارزشمند عمل کنید.

توسعه معادن روی

بالاخره گزارش تلفیقی کروی روی سایت رسمی بورس قرار گرفت!...

خبرای زیادی شنیده میشه‌ ؛ بیش از یک ماه پیش  بیدختی  از مسوولین مستعفی گفت که کروی گزارش تلفیقی رو ارائه داده تا با نوید رفع توقف طولانی مدت نماد امیدی به خیل عظیم سهامداران جزء بده. بعد از اینن اعلان همه اعضای خانواده ی روی ( باما- فرآوری -کالسیمین و سرب و روی ) که یکبار رشد طوفانی بعد از مجمع رو دیده بودند باز شدند اما معادن روی همچنان مقهور ... ( احتمالا همه میدونید که برخورد و مشاجره ی مسوولین شرکت با نماینده سازمان بورس در مجمع سالیانه چطور منجر به این قهر و غضب شد!... غضبی که نه به ضرر مدیران شرکتی که بعد از به حد نصاب نرسیدن حاضرین در اولین قرار مجمع و بعد از موکول کردن مجمع به دو هفته ی بعد از آن ،از اونجا که قدر و قیمت سهامشون رو میدونستند اقدام برای بازگشایی نماد برای دو روز(؟) کردند تا بتونن تا اونجایی که میتونند تحت تاثیر شایعات خودپرورده شون سهام سهامداران خرد رو یکبار دیگر با تشکیل صف فروش  به یکباره از دستشون خارج کنند که به ضرر سهامداران اغفال شده ی جز بود.)

نمیدونم اون موقع مسوؤلین دلسوز بورس که انقدر به فکر سهامدار جزء و جلوگیری از این تخلفات هستند کجا بودند؟...

کار به جایی رسید که همه و همه صداشون در اومد و این ور و اون ور نامه نوشتن که آهای اونایی که دم از احقاق حق میزنید ما پولمون رو نیاز داریم و این نماد همچنان بسته!...و دریغ از گوشی شنوا!...

عده زیادی سهام ارزشمندشون رو بخاطر نیاز به نقدینگی فروختند... و باز هم اونایی که قدر و قیمت این سهم رو میدونستن رفتن و خریدند ـ جالبه راه افتاده بودن و از روستایی های بیخبر زنجانی با چه قیمتهایی میخریدند!...

دو سه روز پیش هم که عده ای از معترضین آگاه که حاضر شدن نیاز به پول رو تحمل کنند اما سرشون کلاه نره طاقتشون طاق شد و صداشون تو همون تالار شیشه ای درامد...

حالا تازه به بعضی ها تلنگر خورده که باید این نماد هم باز شه!... چیزی که ممکنه بزودی رخ بده.

اما... جالبه بدونید در شرایطی که قیمت جهانی روی با عبور از ۴۴۰۰ دلار همچنان میل به صعود داره ( یادتونه بیش از یکماه پیش گفته بودم؟ ) ودر حالیکه همه اعضای این گروه رشد دور از انتظاری رو سپری کرده اند  این شرکت هلدینگ تنها  جا مانده ی قیمتیست و باز ممکنه بدلیل نبود یک سهامدار حقوقی قدرتمند سر حقیقی ها بی کلاه بمونه!...

از ما گفتن اگر باما امروز ۴۷۰۰ - فرآوری ۵۲۰۰ و کالسیمین (با ۱۰۰ درصد افزایش سرمایه) ۳۰۰۰ تمان ارزش دارند و کماکان روند صعودی... این سهم مادر حداقل۲۰۰۰ میارزه! ( در ضمن یادمون نره رییس جمهور در سفر زنجان قول واگذاری مجدد معدن انگوران رو هم به این شرکت داده و طبق شنیده هابه تازگی در حال بهره برداری از معدنی با خلوص ۴ درصد هم هست .)

کاریکاتور

دوست ندارم وارد این وادی بشم اما برای مایی که سیاست شدیدا در سرمایه مون تاثیر گذاره بد نیست این کاریکاتورها رو که بیانگر دید غربیها به مسایل ایران هست رو ببینیم!...

http://burse.persiangig.com/Caricature1.zip

این هم عین مطلبی که تیتر این تصاویر شده بود:

با پرداخت چند صد ملیارد دلار، میتوانستیم فرهنگ و نام پر افتخار ایران را در سراسر دنیا اینچنین به ابتذال و ریاکاری بکشانیم؟ آیا ما ایرانی ها به این حقیقت تلخ ، هیچ فکر کرده ایم؟
امروز میباید روز حرکت از جانب ما ایرانیان باشد. بیدار شویم و به وظیفه تاریخی خود عمل کنیم . کس نخارد پشت من جز ناخن انگشت من. غیرت ملی ما امروز کجاست؟