نکته

به هر حال باید گفت و نوشت... هرچند میدونم این گفتن ها هم تاثیر نخواهد داشت!...

برای اونایی که تازه وارد کار خرید و فروش  سهام شده اند یا میشن (اونایی که از قبل اومدن که بارها تجربه کرده اند اما مطمئنا بعضی ها ـشاید در حد تعداد انگشتان دو دست! ـ باید توجه کنند ): روند این چند روز رو زیر نظر داشتید؟

این نوع حرکت در بورس برای بار اول رخ نمیداد و مطمئنا برای آخرین بار هم نخواهد بود , نوسان خصلت بورسه ـشاید مهمترین خصلت ـ البته جالبه توجه کنیم نه تنها مربوط به بورس و سهام که شاخصه ای اقتصادیه (جالبه بدونید مارکس نظریه ی ذاتی بودن نوسانات قیمت ها رو سالهای بسیار دور مورد بررسی قرارداد و اثبات کرد ).

اما برم سراغ  نکته ی مورد نظر ؛ دوستانی که بعضا تو تالار شیشه ای حافظ, سعدی , ایرانیان , شهرک غرب و... با هم بر خورد داشتیم و درد دل دوستانه تون رو شنیدم (و خوشحالم که قابل دونستیدم و بهم گفتید ) جو زده نشید , احساسی تصمیم نگیرید ,  تا صفی تشکیل میشه ـ چه از نوع خرید چه فروش ـ پیرو چشم و گوش بسته نباشید (البته تو این شرایط معمولا گوشها خوب کار میکنه و همون هم کار دست آدم میده ).                                                                                                                         

هنوز همون دلایلی که برای بهم ریختگی بازار ذکر شد پابرجاست اما ... بعضی صفهای فروش دوشنبه و سه شنبه تبدیل به صف خرید شد و مسلمه کیا ضرر کردن! (حدود ۴ تا ۵ درصد نوسان در یک یا دو روز که در مورد این شرکت ها صدق میکنه کم نیست!) 

راستی با نظر به این نکته و توجه به این موضوع که گاه شکار سهمهایی که مدتی سیر منفی رو تجربه کرده اند میتونه سودآورتر باشه توصیه میکنم قبل از اینکه اینجا نام برده شه بررسی کنید تا ببینیم تا چه حد هم نظریم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد